Шановні відвідувачі!
Бажаємо Вам безпеки, та якнайшвидшого настання миру
Адміністрація сайта Ford-market.com.ua
Чому дорожчають запчастини?
Власне, так ми вирішили підготувати нашу сьогоднішню статтю. Грошове питання завжди хвилює будь-якого покупця, особливо якщо через рік, після покупки, припустимо, масляного фільтра, або колодок (ті запчастини, які є витратними матеріалами, ціну яких можна порівняти при наступній покупці), ви стикаєтеся з тим, що необхідно платити більше.
Ми можемо виділити три причини з яких наші кишені порожніють більшою мірою, ніж це було при попередній покупці:
1. Нормальне, "планове" подорожчання;
2. Подорожчання, пов'язане з виробничою необхідністю;
3. Подорожчання, пов'язане з місцевими факторами.
Порядок нумерації пунктів обрано не випадково. Ми розташували їх у порядку зростання "процентних" ставок приросту ціни - від меншого до більшого.
Отже, почнемо з найменшого, і, мабуть, самого передбачуваного.
Нормальне, "планове" подорожчання.
Щорічно, європейські автомобільні компанії здійснюють загальне коригування прайс-листів своїх запчастин у бік збільшення ціни. Відсоток дуже незначний – від трьох до п'яти відсотків. При цьому, в маркетингових цілях, на товари з розряду витратних матеріалів ціну намагаються не підвищувати, а в деяких випадках (якщо лінійка автомобілів, для яких ці матеріали виробляються - знята з виробництва), знижувати.
Це подорожчання не пов'язане з тим, що виробник хоче "наварити" на автовласниках. В основному це пов'язано з компенсацією витрат на логістику (зберігати запчастини на складі теж коштує грошей), а також меншою мірою компенсацією інфляції.
Найчастіше, таке коригування відбувається щокварталу, або раз на півроку. Оскільки відсоток коригування дуже незначний, його вплив на кінцеву ціну зникає мало.
Подорожчання, пов'язане з виробничою необхідністю
Назва цього пункту сама каже за себе. Перші роки масового виробництва нової моделі, як правило, висвітлюють все те, що не могли передбачити інженери на стадії проектування і подальшого тестування автомобіля. Прикладів безліч, ми наведемо кілька:
Автомобілі Ford Focus Mk II(2004-2012), що оснащувалися дизельними двигунами 1,6 L
Duratorq. Внаслідок тривалого впливу вібрації, металевий патрубок інтеркулера давав тріщину. Проблему було вирішено збільшенням товщини металу. При цьому витрати на виробництво запчастини збільшилися, що далося взнаки на ціні нової запчастини.
Той-таки автомобіль. Аж до середини 2006 року випускалися автомобілі з діаметром пальця кульової опори 18мм. За результатами експлуатації перших зразків автомобілів, група розробників вирішила внести зміни та збільшити діаметр пальця до 21мм. Незначно, але це також далося взнаки на ціні важеля, що пропонувався на всі наступні автомобілі цієї серії.
Необхідно відзначити, що подібним змінам піддається дуже невеликий відсоток запчастин, що випускаються. Тому, як і в першому пункті, він вкрай незначно впливає на загальну цінову політику, хоча в рамках запчастин, на які поширюється дія цього пункту, подорожчання може бути значним (до ста відсотків вартості).
Подорожчання, пов'язане з місцевими факторами.
Що ж ми називаємо місцевими чинниками?
На жаль, європейські автовиробники є саме європейськими. А це означає, що вони оцінюють свої продукти в євро. І якщо попередні два фактори подорожчання стосувалися глобального покупця, то тут набувають чинності наші місцеві чинники. Зміна ввізного мита на кордоні, зміни у податковому законодавстві та, зрештою, зміни курсу валют. Все це в сукупності (хоча основною є зміна курсу), спричиняє подорожчання запчастин в еквіваленті місцевої грошової одиниці.
Саме цей фактор можна назвати основним за впливом на вартість запчастин.
Резюмуючи, можемо сказати, що насправді європейські автовиробники переглядають ціни на запчастини лише у випадку, якщо це подиктовано нагальною необхідністю, а не примхою вищого керівництва, яке прагне більш високих заробітків. До того ж, у переважній більшості випадків різниця в ціні – зникаюче мала.
В іншому… це місцеві чинники.