• Icon Phone (073)063-03-53, (050)524-30-13, (096)244‑91‑65

Що таке Motorcraft? Чи є запчастина Motorcraft – оригінальною запчастиною Ford?

Що таке Motorcraft? Чи є запчастина Motorcraft – оригінальною запчастиною Ford?

Для того, щоб визначитися з тим, у яких відносинах полягає торгова марка Motorcraft з компанією Ford, для початку дамо цитату з Wikipedia:

"The Ford Motor Company поклала на це auto parts division в 1972 до опрацювання відмінних частин і орієнтовних компонентів. Ця команда переміщається Autolite як Ford's офіційні частини вагона . originally launched в 1950s with very little success, and was discontinued when Ford purchased the Autolite trade name . посилання

Просимо вибачення у шановних читачів, стаття англійською мовою – єдина з існуючих у Wikipedia. Далі слідує переклад:

"Компанія Ford Motor Company запустила цей підрозділ (Motorcraft, ред.) по автомобільним запчастинам у 1972 році, для постачання замінними (альтернативними, ред.) та оригінальними запасними частинами. Цей бренд (Motorcraft, ред.) замінив Autolite як офіційний бренд запчастин Ford Autolite все ще існує в якості бренду, але в даний момент ним володіє FRAM.Спочатку, Motorcraft був запущений ще в 50-х роках, але з малим успіхом і після придбання Фордом торгової марки Autolite був припинений. Ford був змушений продати Autolite під тиском Федеральної Торгової Комісії. Організація дійшла висновку, що Ford порушив антимонопольне законодавство."

Офіційний сайт торгової марки Motorcraft .

Відразу хочемо вибачитися за дещо коряву стилістику перекладу, ми намагалися зберегти стиль викладу оригінального тексту, а не гналися за художністю перекладу. В іншому переклад настільки точний, наскільки це можливо.

Отже, що таке Motorcraft? Не будемо повторювати текст, але найважливішими у ньому є дві перші пропозиції. З них ми знаємо, що Motorcraft – дочірня компанія Ford'а, створена як офіційний постачальник оригінальних та альтернативних/замінних (на цьому подвійному терміні ми зупинимося трохи нижче) запасних частин.

Зрозуміло, перше питання, яке поставить більшість читачів: навіщо Ford'у це потрібно? У тексті є згадка про це: антимонопольне законодавство.

Справа в тому, що як це не парадоксально, Ford - виробник автомобілів, вантажівок, автобусів, але при цьому він виробник тільки частини запчастин та елементів, з яких виробляється його основна продукція. Зрозуміло, від частини це може бути продиктовано тим, що немає сенсу будувати власний завод підшипників, якщо поруч стоїть завод підшипників фірми SKF. Однак у далекій перспективі, якщо Ford побудує свій власний завод підшипників - завод SKF, що стоїть поруч, закриється через відсутність замовлень. Саме для цього було введено низку обмежень на те, який відсоток запчастин, що використовуються при виробництві автомобіля, повинен бути зроблений силами Ford і який сторонніми постачальниками.

Така політика ставить автовиробника в дещо невигідні початкові позиції щодо майбутніх продажів запчастин і вигоди, що отримується при цьому. Так, левова частка запчастин, з яких виробляється автомобіль, дістається самому виробнику, але при цьому левова частка запасних частин служить дуже довго і вимагає заміни тільки з волі випадку. Приклади?

  • Кузовні запчастини Адже вони не зношуються швидко і вимагають заміни тільки у разі аварії;
  • Внутрішнє оздоблення кузова - взагалі служить протягом усього терміну експлуатації автомобіля та ремонтується із заміною окремих елементів лише з волі того ж випадку;
  • Двигун. Сучасні двигуни власного виробництва – предмет гордості кожного автовиробника. Але саме він і повинен "служити вічно", щоб автомобіль мав успіх у покупців.

Ось так, у три етапи ми обійшли 60-70% запчастин, з яких збирається сучасний автомобіль. Ті, що залишилися, здебільшого, якраз і виробляється "суміжниками". Зрозуміло, розміщуючи замовлення на виробництво запчастини у стороннього виробника, Ford передає проектну документацію по виробу, що замовляється, із вказівками за матеріалами, з яких повинні вироблятися окремі компоненти виробу, чистоті обробки поверхонь, що сполучаються і ін. Все це впливає на експлуатаційні якості і термін служби кінцевого виробу . Також вводиться окремий контроль якості при виробництві. Все це робиться для того, щоб запчастина отримала тавро "Ford" і надійшла на конвеєр або на склад для майбутнього ремонту автомобіля.

Але ми дещо відійшли від теми. Отже, ті самі 30-40% запчастин, що виробляються "суміжниками", здебільшого і є ті самі запчастини, які в подальшому будуть потрібні для ремонту та обслуговування автомобіля. А тепер саме час поговорити про ціноутворення на оригінальну запчастину.

  • Оригінальна запчастина складається з дорогих матеріалів, що мають високу зносостійкість та експлуатаційні характеристики, якими керувалися інженери при проектуванні суміжних деталей, вузлів та агрегатів.
  • Найвища чистота механічної обробки, що вимагає максимальної кількості операцій з поверхні, що обробляється, а також обладнання з відповідним класом точності. Це дуже збільшує вартість виробу.
  • Складання, з урахуванням усіх вимог технології.
  • Зрозуміло, "суміжник" хоче виправдати свої витрати на виробництво та його утримання і щось заробити за всю свою працю, але виходить не так багато, адже є й конкуренти, які бажають стати "суміжниками".
  • Зрозуміло, Ford'у теж хочеться заробити, причому чимало (треба ж заплатити податки, продовжити розробки нових моделей автомобілів та двигунів, виплатити зарплати багатомільйонному персоналу, і собі ще щось залишити).

Тому, ціна на оригінальну запчастину - набагато вища за будь-яку "альтернативну".

Тепер поговоримо про ті самі "альтернативні/замінні" запчастини. Про них у цій статті буде сказано небагато, оскільки ми плануємо випустити цілий цикл статей про альтернативні - неоригінальні запчастини. Загалом те, що необхідно знати зараз:

  • Залежно від того, як складено первинний контракт між Ford'ом і "суміжником", останній після певного часу має або не має право виробляти і продавати вироби, зроблені згідно з технічною документацією Ford, але при цьому без його тавра під своєю власною. торговою маркою.
  • При цьому конкуренти "суміжника" - взагалі не пов'язані жодними зобов'язаннями. Зазвичай проходить від півтора до двох з половиною років до того моменту, коли копії оригінального виробу, вироблені різними торговими марками, починають з'являтися у вільному продажу.
  • Ось тут і набувають чинності закони ринку. Найчастіше, якщо запчастина затребувана, виграє виробник, у якого ціна на виріб - нижче. Погоня за прибутком захльостує всіх учасників і найчастіше це відбувається і з самим "суміжником", який у розумних (або не зовсім розумних) межах знижує якість виробів, що виробляються під власною торговою маркою. Наприклад, застосовує більш дешеві матеріали, або зменшує кількість операцій на обробку поверхонь, що сполучаються. Зрозуміло, довговічність такої деталі падає (разом із ціною на неї).

На жаль, у такій системі "золотій середині", коли якість оригінальної запчастини поєднується з доступною ціною – місця немає. Точніше, його не було, поки Ford в 50-х роках не здійснив геніальний хід - створити (або купити) паралельну торгову марку, яка на догоду антимонопольному законодавству не буде Ford'ом, але при цьому виробляти більшу частину запчастин, що бракують для конвеєра, а також продавати їх під своїм ім'ям у роздрібних мережах. При цьому Ford Motor Company гарантує якість та відповідність проектної документації виробів, що продаються під "чужим" ім'ям.

На жаль, як випливає з тексту, перша спроба діяти за таким планом - не увінчалася успіхом, спільна діяльність торгової марки Autolite та Ford Motor Company потрапила в поле зору американського аналога антимонопольного комітету і під тиском американського уряду Ford'у довелося продати Autolite. Натомість (адже по суті буква закону не була порушена), було дозволено проводити обмежений список запчастин, що поставляються на конвеєр, використовуючи власну дочірню торгову марку. Так виник сучасний Motorcraft.

Згодом, завдяки послабленням у законодавстві та розумним юристам компанії Ford, список продукції, що випускається під торговою маркою Motorcraft, розширився. А завдяки тому, що запчастини Motorcraft є тією "золотою серединою", при якій якість оригінальної запчастини продається за доступною ціною - торгова марка завоювала повагу в США, Канаді та країнах Південної Америки.

Повертаючись до Європи та європейського ринку, слід зазначити, що тут торгова марка Motorcraft представлена досить слабко. Справа в тому, що обсяг виробничих потужностей, якими володіє торгова марка, ще дуже малий. Тому основний акцент для європейського ринку зроблено на найбільш прибуткових напрямках, а це традиційно витратні матеріали (фільтри, гальмівні колодки, лампи, компоненти зчеплення, свічки запалювання), а також деякі вузли та деталі підвіски: амортизатори та шарнірні вироби (кульові опори, кермові наконечники) ).

Насамкінець хочемо сказати, що щодня зіштовхуючись із запчастинами Ford і Motorcraft, експлуатуючи їх на своїх автомобілях, спілкуючись з нашими клієнтами, які ремонтують та обслуговують за допомогою цих запчастин свої автомобілі; різниця в якості між запчастинами та витратними матеріалами Ford та Motorcraft - відсутня .